niedziela, 18 marca 2012

Czytadło na niedzielne popołudnie....

 
Witajcie dzisiaj nie będzie kosmetycznie, raczej z nutą relaksu i odpoczynku. Chcę Wam pokazać drobinę mojej drugiej pasji jaką jest nauka. Ostatnio grzebiąc trochę w Empiku mój mężczyzna znalazł ciekawą książkę. Leżała sama jedyna w całym sklepie w dziale popularno-naukowym.
Doskonale sobie zdaję, że nie jest to lektura dla każdego, mnie związanej z tą dziedziną nauki jest łatwiej jednak uważam, że Susskind jak i Hawking piszą językiem dość zrozumiałym i ciekawym, więc praktycznie każda nawet niezwiązana z tematem osoba jest w stanie zrozumieć to, co chcą nam przekazać.
Mechanika kwantowa to ciężki kawałek fizyki, czemu? Bo jest często tak bardzo abstrakcyjna, że człowiek zastanawia się kto mógł coś takiego wymyślić. Ja w tym semestrze mam takowy przedmiot i z czystym sumieniem mogę powiedzieć jest ogromnie trudny.
Tak czy inaczej zachęcam do przeczytania, ja dopiero zaczynam przygodę z tą książką.
Zachęcam również inne osoby do zainteresowania się rzeczami intrygującymi i nietypowymi. Z pewnością znajdzie się tam kilka ciekawych przemyśleń.
Buziaki Kochane!
Powiększcie sobie będzie lepiej czytać :)

23 komentarze:

  1. Zdecydowanie nie dla mnie. Ale zauważyłam, że na blogach urodowych coraz częściej dziewczyny recenzują książki ;) Podoba mi się to. Ja dziś dokończę czytać "neuropatę" i recenzja będzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Recenzować książek raczej nie będę każdy ma inny gust :) raczej po prostu miałam chęć pokazać skrawek tego co lubię ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Lubię taką literaturę nie bez powodu studiuję fizykę ;D

      Usuń
  3. Raczej nie dla mnie ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo każdy ma inny gust, ale czasem warto spojrzeć na coś bardzo abstrakcyjnego tym bardziej, że nie ma tam ogromnie skomplikowanych wzorów, ba prawie wcale ich nie ma. A on pokazuje temat w bardzo przystępnym języku

      Usuń
  4. oj, chyba nie dla mnie ;) ale miłego czytania Lynciu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dla mnie, ale czytać uwielbiam - obecnie kończę biografię Oprah Winfrey :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie czytam ksiazek oglnie :) ale recenzja ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę poszukać :) Polecam "Fizykę rzeczy niemożliwych" Michio Kaku :) Mam w domu chemika kwantowego :P podobny poziom abstrakcji ;) Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie z tej serii wydawniczej mają interesujące pozycje :)
      Ojjj zdecydowanie bliskie dziedziny chemia z fizyką :)
      Coś mi się ta książka obiła o uszy zerknę :)

      Usuń
  8. no cóż już chyba etap fascynacji fizyką czy też bardziej biofizyką zakończył się u mnie na studiach :) może kiedyś...;)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja wole cos lekkiego na niedziele, typu psychologia od kuchni, dlaczego mezczyzni kochaja zozly, albo jak ciezko byc kobieta ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjj psychologia raczej nie dla mnie :) jeśli chodzi o lekkie lektury to właśnie ta jest taką dla mnie ;P

      Usuń
  10. Brrrr kwantówka - złe wspomnienia ;) Jednak fizyka kw. jest przyjemniejsza niż chemia kw. jeżeli mam porównywać :) O cząstkach elementarnych i czarnej dziurze robiłam seminarium - jak się człowiek w to wgłębi to naprawdę okazuje się być przyjemne :) Do chemii kwantowej nie mogłam się przekonać ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja aktualnie mam mechanikę kwantową i materiał jest przerażający gdyby nasze podręczniki były napisane jak takie książki byłaby to przyjemność, ale nie po co ;P
      No moje kwantówka do prostych należeć nie będzie bo fizyka na fizyce muuusi być trudna ;). Z chemią kwantową nie miałam wspólnego czy nie bede miec tego nie wiem

      Usuń
  11. przeczytam, ostatnio wróciłam do hawkinga i mam ochotę na więcej fizyki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja póki co zgłębiam tematy psychologii, a fizykę tylko w praktyce ;)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii. Odpowiem na każde pytanie i z pewnością nie ominę nikogo.
Dziękuję za KAŻDY post i zainteresowanie moim blogiem!
Pozdrawiam Serdecznie, Lyna_sama!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...