czwartek, 16 lutego 2012

KissBox - wyjaśnienie?

Ależ ostatnio afery boxowe. 
Szkoda słów, sama już straciłam ochotę wypowiadania się na ten temat i Kochane przekierowuję Was to grudnownie przygotowanej notatki na ten temat u

Zamieszczamy Wam oficjalne stanowisko i informacje uzyskane od dystrybutora produktów IsaDora w Polsce – firmy Baltic Company:

W celu uzyskania informacji dot. przydatności do użytku produktów przekazanych dla Klientów KissBoxa, zwróciliśmy się z prośbą o wyjaśnienie tej kwestii do właściciela marki w Szwecji. Otrzymaliśmy następujące oświadczenie:

„Uprzejmie informujemy, że kody drukowane na naszych kosmetykach służą jedynie do identyfikacji konkretnej partii w procesie produkcyjnym. Termin przydatności produktów zależy wyłącznie od czasu, który minął od pierwszego ich otwarcia. W przypadku naszych tuszy do rzęs okres ten wynosi 6 miesięcy, a w przypadku błyszczyków Fruity Amazing Glaze Coconut - 12 miesięcy.
Jest nam bardzo przykro, że informacji o okresie przydatności po otwarciu brakowało na dostarczonych błyszczykach. Chcielibyśmy zapewnić, że zdarzyło się to po raz pierwszy. Jednocześnie, chcemy podziękować na zwrócenie na ten fakt naszej uwagi. Z pewnością pozwoli nam to uniknąć podobnych przypadków w przyszłości.
Sprawdziliśmy kody partii dostarczonych do Państwa produktów i możemy potwierdzić ich jakość oraz bezpieczeństwo użycia.”

Jeśli chodzi o internetowe strony dekodujące kosmetyki, to uzyskane za ich pośrednictwem informacje często mogą dotyczyć daty rejestracji formuły, bądź daty pierwszej serii produkcyjnej. Ani dystrybutor, ani producent kosmetyków nie gwarantują i nie ponoszą odpowiedzialności za poprawność funkcjonowania tych stron ani za informacje uzyskane za ich pośrednictwem.
Marka IsaDora zawsze dba nie tylko o najwyższą jakość ale również wykorzystuje wszelkie opinie i komentarze na tak by tworzyć coraz lepsze i cieszące się pełnym zaufaniem kosmetyki.
Chcąc podziękować za otrzymane opinie oraz udział w dyskusji, Firma Baltic Company zdecydowała przekazać wszystkim Paniom, które zakupiły trzecią edycję Kissboxa upominek w postaci naszego najnowszego tuszu do rzęs IsaDora - Big Bold Mascara.
Tusze zostaną Paniom dostarczone za pośrednictwem Kissbox, szczegóły przekażemy w najbliższym czasie.

Z poważaniem,
Baltic Company”

Dla uściślenia kwestii związanych z przydatnością:
W Internecie pojawiło się wiele wpisów dotyczących przydatności kosmetyku od jego otwarcia.
Poniżej komentarz do tych wypowiedzi:

„Co do nadrzędności PAO (Period After Opening – Okres przydatności po otwarciu) nad kodami umieszczonymi – sytuacja jest klarowna i zapisana w prawie polskim jak i unijnym (Pełna treść ustaw znajduje się w źródle - na samym dole wpisu).
Podanie terminu trwałości nie jest wymagane, jeżeli minimalny okres przydatności kosmetyku do użycia wynosi więcej niż 30 miesięcy. W tym przypadku należy umieścić znak graficzny (symbol otwartego słoika) oraz podać, wyrażony w miesiącach lub latach, czas, po jakim od otwarcia opakowania kosmetyk może być stosowany bez stwarzania zagrożenia dla zdrowia użytkownika, tzw. PAO (Period After Opening). Jest to czas, w którym producent gwarantuje bezpieczeństwo zdrowotne kosmetyku.”

Dla zainteresowanych wnikliwym rozwinięciem tematu. Poniżej linki do tekstów ustaw (zarówno regulujących prawo w Polsce jak i w na terenie całej Europy) związanych ze sprawą:

1. Ustawa o kosmetykach: http://www.kosmetyczni.pl/pdf/Dz.U.%202001%20nr42%20poz.473.pdf
2. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 marca 2005 r.: http://www.kosmetyczni.pl/pdf/Dz.U.%202005%20nr%2072%20poz.%20642.pdf
3. Council Directive 76/768/EEC: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ%3AL%3A2003%3A066%3A0026%3A0035%3Aen%3APDF
4. Directive 2003/15/EC: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ%3AL%3A2003%3A066%3A0026%3A0035%3Aen%3APDF
5. Stanowisko Głównego Inspektora Sanitarnego: http://www.kosmetyczni.pl/pdf/GIS_PAO_lip_08.pdf
6. Practical implementation of Article 6(1)(c) of the Cosmetics Directive (76/768/EEC): http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/cosmetics/files/doc/wd-04-entr-cos_28_rev_version_adoptee20040419_en.pdf  "

30 komentarzy:

  1. Ja wkleję to co napisałam u Pauli:
    Firma Baltic Company potraktowała swoje klientki jak idiotki! Dlaczego nie podano konkretnej daty produkcji kosmetyku?
    A oferowanie "gratisowego" tuszu to rekompensata czegoś czy może zamknięcie buzi, udobruchanie nas i kupienie "milczenia"?
    Bardzo nieładnie!!! Ta odpowiedź jest tak lakoniczna i nie poparta żadnymi faktami, że aż się nie chce wierzyć w to co napisali!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popieram włos się na głowie jeży czytając takie rzeczy, tym bardziej jak widzi się komentarze "Dajcie spokój dziewczyny..." żenujące

      Usuń
    2. bzdurne tłumaczenia i tyle ech

      Usuń
    3. Idealne określenie 4premiere

      Usuń
    4. Wklejam wymogi dotyczące kosmetyków dopuszczonych do sprzedaży w PL (na błyszczyku ID jest data tylko ważności czy produkcji?????? Nie ma znaku "słoiczka" ani żadnej ulotki):

      "Zgodnie z art.6 ustawy o kosmetykach opakowania jednostkowe powinny być oznakowane w sposób widoczny i czytelny, metodą uniemożliwiającą łatwe usunięcie oznakowania. Etykieta kosmetyku powinna zawierać następujące dane:

      nazwę handlową kosmetyku;
      informacje o producencie: imię, nazwisko lub nazwę i adres;
      informacje o produkcie: nominalną zawartość w opakowaniu, numer serii, termin trwałości, wskazówki dotyczące bezpieczeństwa użytkowania, szczególne ostrzeżenia, instrukcje, funkcję kosmetyku;
      informacje o użytych składnikach: lista składników jest poprzedzona słowem "składniki" lub "ingredients". Nazwy podaje się w nomenklaturze INCI (International Nomenclature Cosmetics Ingredients), substancje zapachowe lub smakowe określa się mianem „zapach", „perfum” lub "aromat", składniki umieszcza się na liście w porządku malejącym, te składniki, których zawartość jest mniejsza niż 1% oraz barwniki umieszcza się w dowolnej kolejności.

      W zależności od okresu trwałości, kosmetyki mogą być znakowane na dwa sposoby:

      Jeżeli kosmetyk zachowuje trwałość równą bądź krótszą niż 30 miesięcy na opakowaniu podaje się datę przydatności, najczęściej w formie: miesiąc/rok (np. 15/2010) poprzedzone zwrotem "najlepiej zużyć przed końcem".
      Jeżeli kosmetyk zachowuje trwałość powyżej 30 miesięcy, nie jest podawana data przydatności. Na opakowaniu znajduje się symbol otwartego słoika z liczbą i literą M (miesiąc). Ten symbol graficzny informuje, po jakim czasie od otwarcia opakowania kosmetyk może być stosowany bez stwarzania zagrożenia dla zdrowia użytkownika.
      Jeżeli ze względu na wielkość lub kształt opakowania, nie jest możliwe podanie wymaganych informacji, po umieszczeniu na etykiecie stosownego znaku graficznego (dłoń wskazująca na tekst w otwartej broszurce), niektóre informacje mogą być załączone w formie ulotki. "

      Usuń
    5. Właśnie zdążyłam to przeczytać u WomanLand

      Usuń
  2. Wtopa niezła , ale fakt samym "gratisem" chcą zamknąć falę oburzenia , niesmak zapewne i tak zostanie ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niesmak niestety pozostanie i to wielki :/ mimo mojego nadal pozytywnego nastawienia do KissBoxa. Dostają ciągle nauczkę od losu, za swoje błędy. Sądzę, że wiele osób po takiej akcji zrezygnuje z wzięcia pudełeczka. Już nie mówię o jakiś problemach ludzi z przybyciem paczuszki...

      Usuń
  3. Totalny brak profesjonalizmu i tłumaczenie się od d.. strony. Co z tego, że tusz nie był otwierany skoro powstał 2-3 lata temu?! Przecież przez ten czas każdy kosmetyk (zwłaszcza maskary!) tracą swoje właściwości. Niech nie robią z ludzi debili..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to żenujące w całej okazałości :/
      Tym bardziej, że jedno pudełeczko przeznaczyłam dla bratowej, która jest w ciąży i chcę znać datę produkcji kosmetyków bo nie chcę krzywdy jej zrobić :/

      Usuń
  4. To, że koncerny mają ludzi za idiotów - cóż - prawda - i to w dużej mierze słusznie uważają sądząc po wypowiedziach na Facebooku. Sprawa powinna trafić do UOKiKU.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko nie wiedzą, że makijażem zajmują się również inteligentny istoty a nie różowe cukierki

      Usuń
    2. Niestety, ale znaczna większość poleciała na darmowy tusz i uważa, że sprawa jest wyjaśniona i zamknięta. Co więcej linczują te osoby, które śmią się tam wypowiadać rzeczowo.

      Usuń
    3. To przykre niestety :/ jakby kurcze ten dusz cokolwiek robił. W nosie mam go wolę sobie sama kupić niż ma mi dystrybutor łaskę robić abym go otrzymała

      Usuń
  5. Właściwie to się do sądu kwalifikuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wlasnie,dlaczego nei chca podac daty produkcji,wtedy wszystko by bylo jasne,a teraz tak czy tak sa juz spaleni !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiem, że z tej "fachowej" marki IsaDora nie kupię nic, dystrybutor po prostu jak dla mnie pojechał po bandzie i zachował się w sposób fatalny.

      Usuń
  7. Kochana mówisz, że firmy traktują swoje klientki jak idiotki i debilki - zgadza się, ale wystarczy poczytać komentarze na FB KissBoxa i niestety, ale nie dziwię się, że je tak traktują :/

    OdpowiedzUsuń
  8. ach korcą mnie jakiekolwiek boxy, tylko odwagi coś brak;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli dochody się znajdą lepiej spróbuj zainwestować w GlossyBoxa :) coś czuję, że będzie lepszy :)

      Usuń
  9. Ja już sama nie wiem, co o tym myśleć. Z jednej strony - po przeczytaniu tego wyjaśnienia na stronie KissBoxa na FB, doszłam do wniosku, że to było tylko niedopatrzenie z ich strony, ale gdy przeczytałam to drugi raz dokładniej, rozłożyłam ręce, bo wydaje mi się, że np. tym gratisowym tuszem chociażby, chcą nam zamydlić oczy.
    Czuję niesmak, bo firmę IsaDora bardzo lubię.
    Czuję też zażenowanie zachowaniem niektórych dziewczyn na FB, i popieram to co napisała nikki.

    Ech, co pudełeczko, to jakiś 'skandal'. Przemyślałam sobie to wszystko i nie zamówię subskrypcji, a pudełek za 35pln kupować nie będę (choć pewnie będę żałować gdy zobaczę wpisy dziewczyn z kolejnymi KissBoxami :)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szanuję Kiss Boxa cały czas w nich wierzę, bo popieram takie Polskie inicjatywy. Jednak wyjaśnienie dystrybutora mnie w ogóle nie uspokoiło i z perspektywy osoby kupującej chciałabym wiedzieć, co kupiłam i czy jest to ważne - data ważności/produkcji.
      Ja mam subskrypcję na KissBoxa, ale jeśli w przyszłym pudełku, czy jeszcze po nim kolejnym będzie coś nie tak, od razu rezygnuję i proszę o zwrot pieniędzy.
      Ja z firmą IsaDora nigdy nie miałam nic wspólnego, błyszczyk mam podobny, więc używać bym nie musiała - a dawanie mi gratisów nie jest potrzebne, miłe, ale wolę sobie kupić sama, a nie dostać produkt, którego nie będę pewna. Zawiodłam się trochę na dystrybutorze tej firmy i raczej nie będę w nią inwestować.

      Usuń
  10. Uważam, że kosmetyki nie są wieczne, a ID właśnie to próbuje nam wmówić - produkt ważny więcej niż 30M wtf? W pewnym momencie przecież konsystencja traci stabliność, substancje które ze sobą reagują bardzo wolno, po jakimś czasie (załóżmy po 4 latach), mogą tworzyć jakieś dziwne niepożądane produkty. Wychodzę z założenia, że jeżeli "głupi" Avon podaje datę produkcji i informację na opakowaniu "zużyć nim miną 3 lata od tej daty", to coś w tym jest. Tym bardziej, że podają również symbol słoiczka np. 12M po otwarciu. Zgodnie z tym co napisała ID nie muszą podawać znaku PAO skoro są ważne 36M... Ciekawe, że mimo to ostrzegają klienta przed nie stosowaniem produktu po upływie tego czasu. Ja to rozumiem tak, że jeżeli kosmetyk jest ważny do 04.2011 a otworzę go w lutym to logiczne, że za 2 miesiące będzie już do kosza, mimo, że słoiczek wskazuje na 12 - nie zmieściłam się w czasie przydatności.

    Gratisy zawsze były "zapychaczem ust" :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz całkowitą rację w swoim komentarzu :/ mnie jest przykro, że niestety niektórzy ludzie dają się omamić, ba nie umieją czytać ze zrozumieniem :/

      Usuń
  11. nie wierze dystrybutorowi, mysle , ze byli pewni, ze dziewczyny nie wywesza, ze kosmetyki sa stare:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoim zachowaniem właśnie taką opinię można wystawić, po tym co odpowiedzieli oficjalnie.

      Usuń

Zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii. Odpowiem na każde pytanie i z pewnością nie ominę nikogo.
Dziękuję za KAŻDY post i zainteresowanie moim blogiem!
Pozdrawiam Serdecznie, Lyna_sama!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...